Nu skal Frederikssunds-motorvejen gøres færdig!

26. oktober 2020

Folketinget har lige genoptaget arbejdet. Noget af det første de skal tage fat på er en endelig beslutning om at gøre Frederikssundsmotorvejen færdig!

Da min kone og jeg flyttede til Gundsømagle i 1973 fik vi at vide, at motorvejen skulle gå hen over vores marker på Gulddyssegården. Hvornår debatten startede ved jeg ikke, men jeg ved at Frederikssundsmotorvejen nu – sådan umotiveret - stopper uden for Smørum! Samtidig er der nu bygget en ny stor og flot bro over Roskilde fjor syd for Frederikssund, med vejanlæg der er klar til at modtage den sidste etape af Frederikssundsmotorvejen. Hvad venter vi på?

Se nu at få det projekt gjort færdig! Det vil være med til at forbedre infrastrukturen i og omkring hovedstaden. Det vil aflaste A6 helt fra Hillerød til omfartsvejen omkring Roskilde. Trafikbelastningen på A6 er i øjeblikket meget større en andre motorveje. Det vil samtidig give den nordlige del af Roskilde – herunder Jyllinge – en nem og hurtig adgang til det regionale motorvejsnet. Ikke bare til København, men alle de muligheder motorvejsnettet giver os.

Evan Lynnerup (V)

Medlem af Roskilde Byråd og