Opstillingsmøde i Venstre i Roskilde: 19 stærke kandidater klar til efterårets kommune- og regionsrådsvalg

4. april 2017

Venstre i Roskilde valgte på et velbesøgt opstillingsmøde med over 100 deltagere torsdag d. 30. marts de 19 kandidater, der skal repræsentere partiet ved kommune- og regionsrådsvalget d. 21. november 2017.

Stærkt kandidathold og ambitiøs politik

Kommuneforeningens formand Fleming Friis-Larsen er meget tilfreds det nyvalgte kandidathold:

”Vores kandidater er en god, kompetent blanding af nye og erfarne kræfter, der alle har det til fælles, at de brænder for at gøre en forskel for borgerne i Roskilde Kommune. Kombineret med vores stærke spidskandidat Bent Jørgensen og et visionært handlingsprogram, synes jeg godt vi kan tillade os at være optimistiske og have store forventninger til efterårets valg,” siger Fleming Friis-Larsen

Spidskandidat og Bent Jørgensen er ligeledes stolt over det nye kandidathold:

”Vi har fået sammensat et stærkt og kompetent hold af kandidater, der repræsenterer stort set alle dele af Roskilde Kommune. Vi er klar til at sætte en ny dagsorden i Roskilde Kommune, hvor vi vil arbejde for mere frit valg for borgere, styrket kernevelfærd for børn og ældre samt en ambitiøs og bæredygtig vækstpolitik,” siger Bent Jørgensen.

Tre ambitiøse ambassadører for Roskilde i Region Sjælland

Samtidig med kandidaterne til kommunalvalget, valgte Venstre i Roskilde også Roskilde kredsens tre kandidater til regionsrådsvalget i Region Sjælland. Evan Lynnerup er spidskandidat, mens de to øvrige kandidater er Kåre Ghisler Fuglsbjerg og Jette Tjørnelund. De tre skal nu formelt opstilles på Region Sjællands opstillingsmøde d. 26. april 2017. Evan Lynnerup ser frem til det kommende regionrådsvalg:

”De beslutningerne vi træffer i regionsrådet om bl.a. sygehuse, praksislæger og regional udvikling har stor betydning i borgernes liv. Derfor er det så vigtigt, at vi får valgt stærke og ambitiøse repræsentanter fra Roskilde Kommune, som vil gøre en forskel for borgerne og kæmpe for deres interesser. Det er vi klar til i Venstre – og jeg glæder mig til indsatsen sammen med Jette og Kåre,” siger Evan Lynnerup.

Venstre i Roskildes kandidater til kommunalvalget

1. Bent Jørgensen

2. Evan Lynnerup

3. Lars-Christian Brask