Alternativet og Venstre i Roskilde i fælles workshop om en bæredygtig beskæftigelsesindsats

17 februar 2017

Alternativet og Venstre i Roskilde går nu sammen om en fælles workshop d. 28. februar 2017 på Roskilde Rådhus.

Emnet er beskæftigelsesindsatsen i Roskilde Kommune, og aftenen er en mulighed for at alle kan komme til orde.  Alle kan bidrage med idéer, tanker og mulige løsninger til hvordan vi bedre kan hjælpe hver enkelt ledig på en bæredygtig og tillidsbaseret måde. Resultaterne af drøftelserne vil indgå i de to partiers politik.

Helle Chelina Jensen og Sven Christensen, politisk aktive for Alternativet Roskilde
”Der er ingen vej udenom. Vi skal finde nye veje for Roskildes ledige borgere. Nye veje, der skaber bedre resultater for mennesker og vores lokale samfund. Denne aften er en mulighed for alle til at komme med idéer, tanker og mulige løsninger. Vi samler lokale borger, der ved noget om ledighed og kontanthjælp. Hvor alle er lige - uden navneskilt eller deltagerliste - og sætter sig for at vi bliver klogere sammen. Det bliver spændende”

Bent Jørgensen, spidskandidat for Venstre og formand for Beskæftigelses- og Socialudvalget i Roskilde byråd:
”Alternativet og Venstre deler en grundlæggende opfattelse af, at enhver beskæftigelsesindsats skal tage udgangspunkt i den enkelte lediges ressourcer og værdighed. Vi deler også ulysten til systemtænkning, bureaukrati, kontrol og det at putte folk i en fast bås. Jeg glæder mig meget til vores workshop, og jeg tror på, at hvis vi lader alle komme til orde og bidrage med deres gode idéer, så vil det i sidste ende også gøre det Roskilde Kommunes beskæftigelsesindsats både mere bæredygtig og effektiv. Vi skal finde løsningerne sammen”

Ud over at deltage i idéudviklingen og workshop, er der mulighed for at høre oplæg af Alternativets og Venstres politikere.

Praktiske oplysninger
  • Den fælles workshop bliver afholdt tirsdag d. 28. februar 2017 kl. 18.30-21.30.
  • Stedet er kantinen på Roskilde Rådhus, Rådhusbuen 1, 4000 Roskilde. Entre via hovedudgaven ud mod Køgevej

Yderligere oplysninger og pressekontakt:

• Helle Chelina Jensen (Alternativet): 2890 60530
  • Bent Jørgensen (Venstre): 2934 2245